Skip to main content

Apa Berlaku Jika Anda Memulangkan Kereta Sewa Anda Awal atau Lewat

 

kembali kereta sewa shah alam anda

Apa Berlaku Jika Anda Memulangkan Kereta Sewa Anda Awal atau Lewat

Kita semua pernah dalam perjalanan yang rancangan berubah secara tiba-tiba, mengakibatkan perebutan untuk menyemak semula penerbangan dengan cepat, menukar hotel dan memikirkan semula bila hendak memulangkan kereta sewa. Anda mungkin menganggap bahawa jika anda memulangkan kereta lebih awal, anda akan mendapat kredit untuk mana-mana hari yang tidak digunakan. Atau anda mungkin berfikir bahawa memulangkan kereta lewat daripada yang dirancang hanya akan menambah hari tambahan pada bil anda. Tetapi ia mungkin tidak semudah itu.

Tip: memandu dalam hujan

Bila Perlu Memulangkan Kereta Sewa Anda

Sama ada anda ahli program kesetiaan syarikat penyewaan kereta atau anda berjalan ke kaunter sewa, apabila anda memandu pergi dengan kenderaan, anda telah mengikat kontrak dengan syarikat penyewaan kereta itu.

Sebagai pertukaran untuk jumlah wang yang agak kecil, syarikat penyewaan memberikan anda penggunaan aset yang sangat mahal. Apabila anda berlepas dengan kereta sewa, anda telah menerima semua liabiliti untuk aset yang mungkin berharga $30,000 atau lebih untuk diganti.

Menarik: Membawa Anjing Anda ke dalam Kereta Sewa

Bagi syarikat kereta sewa, perjanjian sewa adalah mengenai kepastian hasil. Akibatnya, agensi itu mahu memegang kontrak anda. Jika anda melanggar syarat kontrak dengan memulangkan kereta awal atau lewat, anda boleh menjangkakan bahawa syarikat mungkin mengubah harga keseluruhan tempahan anda.

Info: Membeli Bantuan Tepi Jalan Penyewaan Kereta

Jika anda memendekkan penyewaan kereta anda, anda mungkin fikir kadar asas untuk kenderaan itu mungkin berubah. Fahami bahawa kereta sewa anda mempunyai jaminan harga seperti yang ditempah. Jika anda menempah kenderaan untuk tempoh 24 jam, kadar itu sah untuk tempoh 24 jam tersebut. Tukar masa pengambilan atau pemulangan, dan anda mungkin secara tidak sengaja mencipta situasi di mana harga asas berubah.


Bagaimana Memulangkan Kereta Sewa Awal atau Lewat Boleh Mempengaruhi Harga

Di AutoSlash, kami sering ditanya bagaimana perubahan penjadualan boleh mempengaruhi harga. Berikut ialah senarai separa situasi yang boleh mencetuskan perubahan harga:

Tip: Cara Mengelakkan Bayaran Pemandu Tambahan Sewa Kereta

Ada perjanjian hujung minggu yang memerlukan malam Sabtu? Jika anda memulangkan kereta sebelum Ahad, anda boleh mengharapkan untuk membayar kadar harian yang lebih tinggi, kerana ia bukan lagi sewaan hujung minggu.

Mempunyai kadar diskaun yang berdasarkan tiga hari atau lebih tetapi anda akhirnya memulangkan kereta selepas dua hari? Diskaun akan hilang.

Mempunyai sewa kereta mingguan dari lokasi lapangan terbang tetapi anda memulangkan kereta selepas lima hari? Kadar asas akan kekal sama dan anda tidak akan dicaj cukai lapangan terbang setiap hari untuk hari yang tidak digunakan.

Mempunyai sewa mingguan enam hari dari lokasi lapangan terbang tetapi pulangkan kereta lewat sehari? Kadar asas masih akan menjadi sewa mingguan, tetapi cukai lapangan terbang setiap hari akan ditambah untuk hari tambahan. Syarikat mungkin mengenakan bayaran lewat, bergantung pada jumlah notis yang anda berikan kepada syarikat.

Mempunyai sewa mingguan tetapi anda kembali selepas hanya empat hari? Kadar mingguan itu akan menjadi kadar harian, dan anda mungkin akan membayar lebih.

Popular posts from this blog

Patutkah Anda Membeli Bantuan Tepi Jalan Penyewaan Kereta?

 Perkara yang Perlu Dilakukan Jika Anda Mendapat Tayar Pancit dalam Kereta Sewa Panggilan pertama anda hendaklah ke talian bantuan di tepi jalan khusus syarikat kereta sewa atau nombor perkhidmatan pelanggan. Jika anda meminta bantuan di tepi jalan syarikat sewa, gunakannya. Dalam kes ini, syarikat kereta sewa bertanggungjawab untuk menampung kos buruh untuk menggantikan tayar pancit atau rosak atau menarik kereta ke kemudahan servis terdekat. Baca:  Apa Berlaku Jika Anda Memulangkan Kereta Sewa Anda Awal atau Lewat Apa yang mungkin mengecewakan ramai penyewa ialah bantuan tepi jalan tidak semestinya menampung kos tayar baharu itu sendiri—hanya kos buruh. Anda mungkin akan membayar sendiri tayar itu. Tip:  memandu dalam hujan Tidak membeli pilihan bantuan tepi jalan? Selepas memberitahu syarikat kereta sewa, anda perlu mengatur bantuan di tepi jalan sendiri. Sebelum menghubungi mekanik atau trak tunda, ketahui sama ada anda layak mendapat bantuan tepi jalan percuma melalui kad kredit,

Cara Mengelakkan Bayaran Pemandu Tambahan Sewa Kereta

 Cara Mengelakkan Bayaran Pemandu Tambahan Sewa Kereta Adakah anda benci mendapat nikel dan redup? Ramai penyewa terlepas pandang bayaran tambahan pemandu sewa kereta. Sama ada anda merancang untuk berkongsi pemanduan atau hanya mahukan fleksibiliti tambahan, anda boleh menambah pemandu lain kontrak sewa anda. Tetapi pada $10 sehari atau lebih, caj ini meningkat dengan cepat—melainkan anda mencari cara untuk mengelakkannya sama sekali. Tip:  memandu dalam hujan Pastikan anda menambah semua bakal pemandu pada kontrak sewa anda. Jika anda melangkau langkah ini dan pemandu tidak tersenarai mengalami kemalangan, maka penepian insurans atau kerosakan anda akan terbatal. Ia tidak berbaloi untuk mengambil risiko terkena bil yang besar jika berlaku kemalangan. Baca:  Apa Berlaku Jika Anda Memulangkan Kereta Sewa Anda Awal atau Lewat Dengan sedikit perancangan, anda boleh mengelak daripada membayar yuran apabila anda perlu menambah pemandu kedua pada kontrak sewa anda. Pelanggan Silvercar senti